کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یکی از جذاب ترین و در عین حال کاربردی ترین رشته های امروز جامعه است، چرا که  بیشتر سازمانهای تجاری، صنعتی و خدماتی به دنبال کسب سود هستند و در نتیجه از یک جهت موسسه بازرگانی محسوب می‌شوند.

هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه حل‌های مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات متخذه در این دوره دانشجویان با فراگیری نظریه‌های نوین مدیریت بازرگانی قادر خواهند شد تا به عنوان محقق به پژوهش پرداخته و با تجزیه و تحلیل تخصصی مسائل مدیریتی به اداره موفقیت آمیز سازمان‌ها کمک نمایند. علاوه بر این دانشجویان این رشته روش های اساسی و اصولی تجارت خارجی و بازرگانی داخلی را می آموزند و اصول تبلیغات، بازاریابی و فروش را فرا می گیرند.

مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است. زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی کارآمد داشته باشد. فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصولی محصول یا خدمات یک شرکت به مشتریانش تلاش می کند و می توان گفت که وی نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد و یک فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، پتانسیل زیادی برای انجام کارهای فوق به بهترین شکل ممکن دارد.

امروزه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی برای آنهایی که به دنبال ایجاد کسب و کار جدید می باشند، برای آنهایی که علاقه مند به وارد شدن به تجارت و یا سرمایه گذاری می باشند و یا برای آنهایی که رویای به دست گرفتن پست های مدیریتی را در سر می پرورانند، رشته بسیار جذاب و مورد پسندی است.

زیر گرایش‌ها:

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش‌های مختلفی می‌باشد که بر اساس آخرین تغییرات (مصوبه مورخه 24 تیر 1394 شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی) عبارتند از:

بازاریابی، بازرگانی بین المللی*، تجارت الکترونیکی، مدیریت استراتژیک، بازرگانی داخلی و کارآفرینی.

 تا پیش از این گرایش‌های مالی، بیمه و تحول نیز جزو گرایش های رشته بازرگانی بود.
*در سرفصل های موجود در سایت وزارت علوم نام این رشته بازرگانی بین المللی ذکر شده اما در دفترچه کنکور ارشد 95 با نام بازاریابی بین المللی پذیرش صورت گرفته است.

 

آینده شغلی:

فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوین استراتژی‌های سازمانی، شناخت مشتریان و نحوه ارتباط با آن ها، شناخت فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمات به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمان‌ها را داشته و نسبت به سایر گرایش‌های مدیریت با توجه به نبود رشته‌ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردارند. ضمن اینکه دانشجویان این رشته با توجه به شناخت کافی از کسب و کار و نحوه ایجاد تجارت موفق شانس زیادی برای موفقیت در حیطه کارآفرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند.

فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمان‌های بازرگانی، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند. انتظار می‌رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیت‌های بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده‌دار شوند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان این دوره می‌توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است، مشغول به کار شوند.
برخی از مشاغل مربوط به این رشته عبارتند از: مشاغل مرتبط با بازاریابی در سطح مختلف از بازاریاب تا مدیر بازاریابی، فعالیت در بخش برند یا تحقیقات بازار شرکت‌ها، واحد فروش سازمان‌ها، فعالیت در حوزه بازرگانی بین الملل (صادرات و واردات کالا)، فعالیت در حوزه بیمه، تجارت الکترونیک، امور مالی و بانکداری و....

 

توانایی های مورد نیاز در این رشته:

  • علاقه مندی به علوم مدیریت و بازاریابی
  • قدرت و توان ادراک، تجزیه و تحلیل و نهایتا حل مشکلات مدیریتی
  • توان تجزیه و تحلیل محیط بازار و داشتن روحیه بالا در شناسایی و نفوذ در آن
  • کسب مهارتهای عمومی و تخصصی (زبان، ICDL، تجربه عملی و ... )
  • روابط عمومی بسیار بالا، روحیه شکست ناپذیر، ذهنی خلاق و مشتری مدار 

    دانشگاه هایی که در رشته ارشد مدیریت بازرگانی پذیرش دانشجو دارند

بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 97

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه اصفهان

دانشگاه الزهرا

دانشگاه ایلام

دانشگاه تبریز

دانشگاه سمنان

دانشگاه تهران

دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه حضرت معصومه (س)

دانشگاه زنجان

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه شیراز

دانشگاه شهید باهنر

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه فردوسی

دانشگاه کردستان

دانشگاه قم

دانشگاه گیلان

دانشگاه لرستان

دانشگاه ملایر

دانشگاه هرمزگان

دانشگاه یزد

موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی

دانشگاه ارومیه

دانشگاه مازندران

دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه شهید چمران

دانشگاه لرستان

دانشگاه ملایر

دانشگاه هرمزگان

دانشگاه غیر انتفاعی چابهار

دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی

دانشگاه شاهد

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه غیرانتفاعی البرز

دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا

دانشگاه غیرانتفاعی خاتم

دانشگاه غیرانتفاعی شیخ بهایی

دانشگاه تهران-پردیس فارابی

دانشگاه رازی -کرمانشاه

دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر-یزد

دانشگاه غیر انتفاعی شهاب دانش- قم

 

بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 96

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه اصفهان

دانشگاه الزهرا

دانشگاه ایلام

دانشگاه تبریز

دانشگاه سمنان

دانشگاه تهران

دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه حضرت معصومه (س)

دانشگاه زنجان

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه شیراز

دانشگاه شهید باهنر

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه فردوسی

دانشگاه کردستان

دانشگاه قم

دانشگاه گیلان

دانشگاه لرستان

دانشگاه ملایر

دانشگاه هرمزگان

دانشگاه یزد

موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی

دانشگاه ارومیه

دانشگاه مازندران

دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه شهید چمران

دانشگاه لرستان

دانشگاه ملایر

دانشگاه هرمزگان

دانشگاه غیر انتفاعی چابهار

دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی

دانشگاه شاهد

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه غیرانتفاعی البرز

دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا

دانشگاه غیرانتفاعی خاتم

دانشگاه غیرانتفاعی شیخ بهایی

دانشگاه تهران-پردیس فارابی

 

 

بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه اصفهان

دانشگاه الزهرا

دانشگاه ایلام

دانشگاه تبریز

دانشگاه سمنان

دانشگاه تهران

دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه حضرت معصومه (س)

دانشگاه زنجان

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه شیراز

دانشگاه شهید باهنر

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه فردوسی

دانشگاه کردستان

دانشگاه قم

دانشگاه گیلان

دانشگاه لرستان

دانشگاه ملایر

دانشگاه هرمزگان

دانشگاه یزد

موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی

دانشگاه ارومیه

دانشگاه مازندران

دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه غیرانتفاعی عدالت

دانشگاه لرستان

دانشگاه ملایر

دانشگاه هرمزگان

دانشگاه غیر انتفاعی چابهار

دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی

دانشگاه شاهد

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه غیرانتفاعی البرز

دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا

دانشگاه غیرانتفاعی خاتم

دانشگاه غیرانتفاعی شیخ بهایی

 

 بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94

دانشگاه ارومیه

دانشگاه اصفهان

دانشگاه الزهرا

دانشگاه ایلام

دانشگاه تبریز

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه تهران

دانشگاه خلیج فارس

دانشگاه حضرت معصومه (س)

دانشگاه زنجان

دانشگاه سمنان

دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشگاه کردستان

دانشگاه شهید باهنر

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید چمران

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه فردوسی

دانشگاه شاهد

دانشگاه قم

دانشگاه مازندران

دانشگاه هرمزگان

دانشگاه ملایر

دانشگاه گیلان

دانشگاه یزد

موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

دانشگاه غیر انتفاعی شیخ بهایی

دانشگاه گیلان

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه شیراز

دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

دانشگاه لرستان

دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه تربیت مدرس

دانشگاه غیر انتفاعی چابهار

دانشگاه غیر انتفاعی شهید اشرفی اصفهانی

 

تعداد واحد ها و سرفصل دروس:

 دروس پایه: 10 واحد

دروس اصلی: 10 واحد

دروس تخصصی: 8 واحد

پایان نامه: 4 واحد

مجموع واحد ها: 32 واحد

نقشه

با ما در تماس باشید

021-41659

021-88895070

1703 ویژه تهران بدون نیاز به پیش شماره

 

آدرس: تهران - بالاتر از میدان ولیعصر (عج) - نرسیده به زرتشت - روبروی سینما آفریقا - کوچه بهمبری - پلاک30

 

ایمیل: info@negarehmanagement.ir

حاضرین در سایت

ما 39 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

نماد اعتماد الکترونیکی

logo-samandehi
کپی رایت © 1397 نگاره. کلیه حقوق وب سایت محفوظ می باشد.

Template Design:Dima Group